Autorádio München, Hamburg atd.

Zpět na přehled všech autorádií


München, Hamburg atd.

vyráběno v letech 1986 - 1995, ve své době stálo 1500 Kčs
vhodné do automobilů Mercedes 123, Simca 1307, Škoda 105/120, Škoda Favorit, Volkswagen Brouk, Volkswagen Golf I






Autorádia této konstrukce se na přelomu osmdesátých a devadesátých let vyráběla (převážně v Asii) ve velkém množství pod nejrůznějšími značkami a názvy - např. Hamburg. München, MTC, FIRST Austria, NIPPON America, AUDIOSTAR, Waltham, KAMOSONIC atd. a byla oblíbeným dovozním artiklem našich turistů při prvních cestách přes čerstvě otevřené hranice. Ve velkém je také různými více či méně legálními cestami dováželi asijští trhovci a prodávali ve svých stáncích.

Vždy se v zásadě jednalo o podobné, velmi jednoduché rádio pro příjem středních a velmi krátkých vln (západní norma FM 88-108 MHz), vybavené stereofonním přehrávačem magnetofonových kazet. Pozdější "luxusnější" typy pak měly i digitální stupnici s indikací naladěné frekvence (ladění ale zůstávalo stále analogové a chyběly předvolby).

Napájení 12V s uzeměným záporným pólem, stereo výstup na dva reproduktory.

Obvyklá cena byla těsně po revoluci 1500 Kč (v oficiálních obchodech až 2000 Kč), později ve vietnamských tržnicích 1000 Kč, kolem roku 1993 kdy jejich éra pomalu, ale jistě končila, pak výprodejní cena představovala pětistovku.

Pokud je v pořádku rádio i magnetofon (velmi často bývají vytahané, či zteřelé řemínky a přehrávač potom "muchlá" kazety), jsou tato rádia použitelná i dnes. Místo přehrávání klasických pásků je také možné použít moderní výrobek zvaný "MP3 kazeta", což je plnohodnotný MP3 přehrávač ve tvaru kazety, který přes snímací magnetofonovou hlavu v autorádiu dodává signál do reproduktorů.


Možnost úpravy :

Doplnění o MP3 přehrávač - zabuduje se do přístroje místo původní kazety. Pomocí tlačítek přepínání vlnových rozsahů a režimu mono/stereo se pak přechází mezi jednotlivými písničkami. USB flash disk se připojuje do konektoru, který je na kablíku vyveden zezadu z rádia a může být schován třeba v přihrádce palubní desky. Původní FM rádio zůstává zachováno (pokud je funkční). Tato úprava vyjde zhruba na 1700



Výše uvedený výčet možností přestavby tohoto rádia není úplný - na přání je možné provést i jiné úpravy, jako třeba vyvedení AUX vstupu pro připojení kapesního MP3 přehrávače, atd. Uvedené ceny jsou pouze orientační a vždy se odvíjí od konkrétního kusu dodaného zákazníkem k přestavbě (celkový vnitřní a vnější stav, použitelnost některých vnitřních obvodů, atd.)
D I S K U S E
Zde můžete napsat jakýkoliv dotaz, připomínku či zkušenost - obratem bude zveřejněna.

Text komentáře:
Vaše přezdívka:
Kontrola, jestli jste člověk nebo robot :
Je to velká spousta vody, která je slaná a jezdí se k tomu na dovolenou. Co je to ?